SEO teksten

SEO teksten van een ervaren SEO tekstschrijver

Grip op content marketing met SEO teksten van een ervaren SEO tekstschrijver.

Wil je SEO teksten van een ervaren SEO tekstschrijver met een nuchtere kijk op zoekmachineoptimalisatie? En zonder valse beloftes? Als tekstschrijver en copywriter help ik bedrijven en organisaties al jaren met hun online vindbaarheid, oftewel: SEO (Search Engine Optimalisation). Altijd met aantoonbare resultaten en vanuit een goed doortimmerde strategie voor de langere termijn. Want ‘even snel scoren’ met SEO kan niet (meer). Daar is Google te slim voor. Maar met een goede aanpak kun je er veel mee bereiken.

Geloof niet in sprookjes

Je kent ze vast. Die online reclames van zogenaamde SEO specialisten die jou wel ‘even’ naar de hoogste ranking in Google helpen. Geloof het niet! Ze adverteren immers niet voor niks. Een echte SEO expert kan het zonder. Want SEO webteksten kunnen echt heel krachtig zijn: met een nuchtere, goed doordachte én meetbare aanpak.

SEO tekstschrijver voor SEO webteksten

SEO webteksten en strategische content creatie zijn cruciaal voor een succesvolle internet marketingstrategie. Schrijven van vindbare SEO teksten, blogs en nieuwsberichten die ook nog prettig lezen, is echter een vak apart. Als SEO tekstschrijver ga ik graag aan de slag met je eigen zoekwoordenanalyse. Heb je die nog niet? Geen probleem. Ik werk samen met verschillende online en SEO strategen. Samen zorgen wij voor een goed plan op basis van een zoekwoordenanalyse én je inhoudelijke communicatiebehoefte. Hiervoor kunnen wij ook je vaste communicatieteam vormen.

Bedrijven benutten steeds vaker een gespecialiseerde SEO tekstschrijver. Vooral omdat ze steeds meer goede content willen creëren én omdat het schrijven van SEO webteksten best ingewikkeld is. Een tekstschrijver of copywriter moet de principes van SEO doorgronden, maar ook prettig leesbare inhoudelijke teksten schrijven. Want je schrijft voor de lezer, maar wilt natuurlijk wel gevonden worden in Google.

Content strategie: groeien door een optelsom

Om meer rendement en conversie uit je website te halen, is tegenwoordig meer nodig dan alleen ‘even’ de juiste zoekwoorden op de juiste plek zetten. Veel organisaties worstelen daarom met hun content strategie. Toch is dat niet nodig. Voor SEO van je belangrijkste content is alleen wel een strategie voor langere tijd nodig. Daardoor word je website beter gevonden en kun je bezoekers inhoudelijk echt iets bieden. Anders klikken ze direct weer weg en dan heb je helemaal niets aan die extra bezoekers.

Met een goede, meetbare strategie  maken SEO webteksten je groter.

Met een goede strategie voor de langere termijn ontstaat een belangrijke optelsom van SEO teksten, gebruikte zoekwoorden en links tussen de teksten. Daardoor begrijpen zoekmachines beter waar je website over gaat. Zo kom je bij relevante doelgroepen hoger in de zoekresultaten naar voren en kun je gaan sturen op hoe je gevonden wilt worden en door wie. Bovendien houden inhoudelijk interessante teksten bezoekers langer vast. Ook dat is waardevol voor je conversie én je ranking in Google (en andere zoekmachines).

SEO teksten en content creatie in de praktijk

Dat het werkt, blijkt waarschijnlijk al uit het feit dat je dit nu leest. Want hoe kwam je eigenlijk op deze website? Meestal via Google! Maar hoe werkt de samenwerking tussen mij als SEO tekstschrijver en een online strateeg in de praktijk? Natuurlijk verschilt dat een beetje per situatie, maar vaak werkt het bij mijn tekstbureau ongeveer zo:

Samen met jou als opdrachtgever bepalen we de online strategie. De SEO strateeg maakt een bezoekersanalyse van je website: met een zoekwoordenanalyse en advies (bijvoorbeeld ook voor de belangrijke snelheid van je website). De zoekwoordenanalyse is waardevol voor het optimaliseren van webteksten en voor de content creatie op langere termijn. Onderwerpen die hieruit komen, koppel ik als SEO tekstschrijver aan de inhoudelijke thema’s die je als opdrachtgever belangrijk en interessant vindt voor je doelgroep(en). Zo krijgen we een waardevolle lijst met onderwerpen: je ‘content agenda’. Daarmee kan ik grotendeels zelfstandig aan de slag. Daar heeft een opdrachtgever weinig omkijken naar.

SEO teksten: blogs voor mijn opdrachtgever GrowPromoter.

Alle belangrijke onderwerpen komen op een planning en per tekst voor een nieuwsbericht, blog, klantcase of landingspagina (die teksten versterken elkaar onderling) stem ik met de strateeg af welke zoekwoorden belangrijk zijn. Dit gaat verder dan de eerste zoekwoordenanalyse. Ik schrijf de SEO webteksten en als die voor jou inhoudelijk akkoord zijn, doet de strateeg nog een korte eindcheck voor de laatste SEO-finesses (zoals link building). Dat is een belangrijke stap, want veel actuele expertise zit in zijn hoofd. De wetten van Google veranderen continu en ‘SEO-tools’ lopen daarbij altijd een beetje achter. Een goede specialist maakt dan een groot verschil. Hij kent de laatste aanpassingen en dat zie je terug in je bezoekersaantallen en conversie.

SEO tekstschrijver met specialismen

Wellicht komen ook mijn inhoudelijke specialismen van pas voor jouw teksten:

Voorbeelden met SEO teksten

Als je nog meer wilt weten over de aanpak en resultaten in de praktijk? Bekijk dan eens dit praktijkvoorbeeld van mij en een SEO strateeg (MW Concept) met wie ik vaak samenwerk:
Blogs & webteksten met SEO, hoe werkt het echt?

Wil je meer voorbeelden zien, vergelijkbaar met de situatie van jouw bedrijf? Stuur dan gerust even een e-mail.

Knop: Voorbeelden zien? Bekijk mijn portfolio!