Bureau of team?

Zoek je een communicatiebureau of een team?

Zoek je een communicatiebureau of eigenlijk een vast communicatieteam?

Weet jij nog een goed communicatiebureau voor ons? Die vraag wordt mij als freelance tekstschrijver nog wel eens gesteld. Als ik dan even doorvraag, blijkt een organisatie vaak eigenlijk iets anders te willen! Ze willen: continuïteit en één aanspreekpunt voor al hun marketing- en communicatiespecialisten.

Zoeken ze dan wel een traditioneel communicatiebureau? Soms wel, maar meestal niet. Vaak blijken ze eigenlijk een VAST communicatieteam te zoeken. Bijvoorbeeld met een vaste communicatiestrateeg, vormgever, copywriter en enkele fotografen. En in de praktijk blijkt dat ze dit vaak niet vinden bij een communicatiebureau. Hoe komt dat?

Het kan beter en voordeliger

Veel traditionele communicatiebureaus hebben last van twee dingen:

  • Een relatief hoog verloop.
  • De beste ‘creatieven’ beginnen voor zichzelf.

Die zelfstandige creatieven kan een traditioneel communicatiebureau natuurlijk wel weer inhuren. Dat gebeurt ook regelmatig. Maar dat kun jij als opdrachtgever ook. En dan zonder de marges die communicatiebureaus bovenop het normale uurtarief van tekstschrijvers rekenen. Zelf direct werken met zelfstandigen is dus voordeliger.

Maar het belangrijkste: juist met goede zelfstandigen kun je een duurzame relatie aangaan! Als een tekstschrijver, vormgever of online strateeg al enkele jaren succesvol een bedrijf runt, kan hij (of zij) de juist meeste continuïteit bieden. Hij verandert immers niet van baan.

Hoe krijg je het beste communicatieteam?

Dan moet je dus alleen nog één communicatieteam vormen. Het liefst met één duidelijk aanspreekpunt. Dat kan even puzzelen zijn en er is wel enige regie nodig. Daarom zorgt mijn tekstbureau naast teksten ook voor het samenstellen van vaste teams. Speciaal voor de opdrachtgevers die meer willen dan alleen teksten. Het communicatieteam wordt volledig afgestemd op hun behoeften. Met de specialisten die daar het best bij passen. Zo maken wij complete websites, boeken, brochures en bijvoorbeeld magazines.

En nee, in de Tekstwerkplaats rekenen wij geen extra marges. Wij houden de tarieven gewoon gelijk en transparant. Als zelfstandigen werken wij zo samen omdat we dit het meest prettig vinden. Want zo kunnen wij de leukste (grote) projecten en campagnes uitvoeren. Welkom in de jaren ’20.

Knop: Meer weten over mijn tekstbureau?