Naar online media en ook terug
Neem de grote verschuiving van gedrukte naar online media. Daardoor schrijf ik nu bijvoorbeeld veel meer whitepapers en blogs (ook namens anderen, als ghostwriter). Nog recenter is de opmars van korte films voor (kwalitatieve) content marketing. Hiervoor schrijf ik de scripts, ook weer met een ‘andere pen’.
Tegelijkertijd zie ik de vraag naar hoogwaardige gedrukte communicatiemiddelen ook weer groeien. Om zo het verschil te maken tussen al het ‘digitale geweld’. Lezen op een beeldscherm gaat ook nog altijd 60 procent moeizamer. Alles is vooral heel divers én veel kleurrijker geworden.
Tussen DOEN en ZIJN
Persoonlijk kijk ik zeer gelukkig terug op 10 jaar (volledige) zelfstandigheid. Ik ben een van die (vele) Zelfgekozen Zelfstandige Professionals die eigen baas werd om maximale regie te nemen over mijn werk en mijn ontwikkeling in mijn vak. Dat is zeer goed bevallen. Ik heb nog nooit zo prettig gewerkt als de afgelopen 10 jaar. Daarin is de balans tussen werk dat ik (met veel liefde) DOE en werk dat ik BEN, steeds meer opgeschoven richting het laatste.
Dat wens ik iedereen toe en dat blijft voor mijzelf een belangrijk doel in de komende 10 jaar. Dat geeft het meeste werkplezier, de beste resultaten en – ook niet onbelangrijk – gelukkige opdrachtgevers. Met hen blijf ik vooral duurzaam samenwerken, want de afgelopen 10 jaar heb ik ook vooral ervaren dat dit een enorm verschil maakt. Voor hen, voor mijzelf en voor onze creaties. Proost!
